OPRAVY VSTŘIKOVACÍCH SYSTEMŮ D JET, K JET, KE JET

Vítejte v Excar Plus, kde váš automobil dostane péči, kterou si zaslouží. S láskou a odborností se staráme o vozidla všech značek, ale naše srdce bije zejména pro Mercedes Benz. Ať už jste majitelem klasického veterána, spolehlivého pracanta mezi užitkovými vozidly, nebo moderního osobního auta, u nás najdete širokou škálu služeb od diagnostiky a oprav až po servisní prohlídky.  

Váš starší vůz ožije pod rukama našich zkušených mechaniků, kteří s vášní a precizností zvládnou opravy vstřikovacích systémů, palivových systémů pro benzín i naftu, a mnoho dalšího. Přijďte nás navštívit a užijte si klid, vědomi si toho, že vaše auto je v dobrých rukou.

Systém D-Jetronic

Systém D-Jetronic je jeden z prvních elektronických palivových vstřikovacích systémů pro automobily, který byl vyvinut firmou Bosch. Tento systém byl zaveden v 60. letech 20. století a používán v některých modelech vozidel Mercedes-Benz, jakož i v jiných značkách automobilů. D-Jetronic je systém nepřímého vstřikování paliva, což znamená, že palivo je vstřikováno do sacího potrubí před vstupním ventilem každého válce. Tento systém je známý pro svou schopnost přesně dávkovat palivo a zlepšit výkon a účinnost motoru ve srovnání s tradičními karburátory, které byly běžné před jeho uvedením na trh. D-Jetronic používá řadu senzorů a elektronických komponent pro řízení palivového vstřiku, včetně: - Senzor tlaku vzduchu: Měří tlak vzduchu v sacím potrubí a pomáhá určit množství vzduchu proudícího do motoru. - Snímač teploty vzduchu: Měří teplotu nasávaného vzduchu, což ovlivňuje hustotu vzduchu a tím i množství paliva potřebného pro optimální spalování. - Snímač otáček motoru: Poskytuje informace o otáčkách motoru, které se používají pro časování vstřiku paliva. - Elektronická řídící jednotka (ECU): Mozek systému, který zpracovává informace ze senzorů a určuje množství a časování vstřiku paliva. Opravy a údržba systému D-Jetronic vyžadují specializované znalosti a vybavení, protože jde o relativně starý a složitý systém. Diagnostika problémů může být komplikovaná, protože ECU a senzory té doby nejsou tak pokročilé jako v moderních vozidlech. Pro majitele vozidel Mercedes-Benz s tímto systémem je důležité najít servis, který má zkušenosti s opravou a údržbou systému D-Jetronic, aby bylo zajištěno, že motor bude nadále fungovat efektivně a spolehlivě. Autoservis Excar Plus Pelhřimov, nabízí specializované služby pro opravy a údržbu systémů Mercedes-Benz, včetně starších systémů vstřikování paliva, jako je D-Jetronic.

K Jetronic

Systém K-Jetronic, známý také jako CIS (Continuous Injection System), je další palivový vstřikovací systém vyvinutý společností Bosch. Tento systém byl zaveden v 70. letech 20. století a používal se v mnoha modelech vozidel Mercedes-Benz a dalších výrobců automobilů. K-Jetronic je mechanický systém nepřetržitého vstřikování, což znamená, že palivo je vstřikováno kontinuálně do sacího potrubí motoru, nikoli pulzně jako v případě modernějších elektronických systémů vstřikování. Systém byl navržen tak, aby poskytoval přesné množství paliva potřebné pro různé provozní podmínky motoru, a to bez použití elektronické řídící jednotky (ECU). Klíčové komponenty systému K-Jetronic zahrnují: - Palivové čerpadlo: Dodává palivo pod tlakem do palivového rozdělovače. - Palivový rozdělovač: Mechanické zařízení, které řídí množství paliva dodávaného do jednotlivých vstřikovačů na základě tlaku paliva a průtoku vzduchu. - Vzduchový směšovač: Měří množství vzduchu vstupujícího do motoru a ovlivňuje množství paliva dodávaného rozdělovačem. - Vstřikovače: Mechanické vstřikovače, které nepřetržitě vstřikují palivo do sacího potrubí. - Tlakový regulátor: Udržuje konstantní tlak paliva v systému, což je zásadní pro správnou funkci. K-Jetronic byl navržen pro zlepšení výkonu a účinnosti motoru a také pro splnění stále přísnějších emisních předpisů, které byly v té době zaváděny. Výhodou tohoto systému byla jeho mechanická jednoduchost a spolehlivost v porovnání s tehdejšími elektronickými systémy. Opravy a údržba K-Jetronic vyžadují specifické znalosti a dovednosti, protože jde o složitý mechanický systém. Diagnostika problémů může být náročná a často vyžaduje speciální diagnostické nástroje a tlakoměry pro měření tlaku paliva a průtoku vzduchu. Pro majitele vozidel Mercedes-Benz s tímto systémem je důležité, aby jejich servisní technici měli zkušenosti s sytémem K-Jetronic, aby byli schopni správně diagnostikovat a opravit jakékoli problémy. Autoservis Excar Plus Pelhřimov, je vybaven zařízením a zkušenostmi v poskytování servisu a oprav pro vozidla se systémem  K-Jetronic, což zajišťuje, že tyto klasické systémy vstřikování paliva budou nadále fungovat efektivně.

K jetronic

Ke Jetronic

Systém KE-Jetronic je evolucí mechanického systému vstřikování paliva K-Jetronic, který byl rozšířen o elektronické řízení. Tento systém byl také vyvinut společností Bosch a používán v mnoha modelech vozidel Mercedes-Benz a dalších automobilových značek v 80. letech 20. století. KE-Jetronic kombinuje mechanické komponenty systému K-Jetronic s elektronickými prvky, které umožňují lepší adaptabilitu a přesnost v řízení palivové směsi. Tím se zlepšuje výkon motoru, jeho účinnost a splňuje se narůstající požadavky na snížení emisí. Hlavní komponenty systému KE-Jetronic zahrnují: - Palivový rozdělovač: Stejně jako u K-Jetronicu, rozděluje palivo do jednotlivých vstřikovačů. - Elektronická řídící jednotka (ECU): Mozek systému, který zpracovává signály ze senzorů a řídí časování a množství vstřikovaného paliva. - Senzory: Různé senzory, včetně snímače teploty, snímače polohy škrticí klapky, snímače otáček motoru a další, které poskytují informace ECU. - Elektrohydraulický aktuátor: Pracuje společně s palivovým rozdělovačem a umožňuje elektronické řízení množství paliva na základě pokynů od ECU. - Vstřikovače: Mechanické vstřikovače, které dodávají palivo do sacího potrubí, ale jejich práci nyní řídí ECU. KE-Jetronic byl významným krokem vpřed ve vývoji vstřikovacích systémů, protože přidal elektronickou kontrolu k mechanickému systému, čímž zvýšil flexibilitu a přesnost vstřikování paliva. Systém umožňoval rychlejší odezvu na změny provozních podmínek motoru a pomáhal vylepšit celkovou efektivitu motoru. Opravy a údržba systému KE-Jetronic vyžadují kombinaci znalostí o mechanických a elektronických systémech. Diagnostika problémů může zahrnovat kontrolu mechanických komponentů, jako jsou vstřikovače a palivový rozdělovač, stejně jako testování elektronických senzorů a ECU. Vzhledem k tomu, že KE-Jetronic je složitější než jeho předchůdci, je ještě důležitější, aby servisní technici měli odpovídající zkušenosti a speciální diagnostické nástroje. Autoservis Excar Plus Pelhřimov je schopen poskytovat kvalifikovaný servis a opravy pro vozidla s systémem KE-Jetronic, což zajišťuje, že tyto systémy budou i nadále správně fungovat a udržovat vozidla Mercedes-Benz v optimálním stavu.

Opravy a seřízení vstřikovacích systému

diagnostické zařízení pro systémy continuálního vstřikování
Opravy a repase vstřikovací hlavy


Seřízení dávky paliva vstřikovací hlavy
Kontrola a seřízení tlaku vstřikovacích systému