Noční můra diagnostiků a mechaniků

Stále běžící ventilátor chlazení

Mercedes­Benz GLE Coupe 3,0 350d 4Matic

2018 642.826 190 kW Automatická Diesel

Popis závady

JAK SE ZÁVADA PROJEVUJE

Více jak půlroční záležitost řešena po koupi vozidla od druhého původního majitele. Nynější majitel závadu řeší od koupě vozidla. Vozidlo prošlo několika autoservisy. Dle sdělení majitele i servisy značkovými. Některá vyjádření se závěrem, že to tak má být, že vozidlo je bez závad, provedena výměna termostatu, další navrhovali výměnu ventilátoru. MB Jihlava navrhl přehrátí software - což se jim však nepodařilo - jelikož ve vozidle byla nahraná poslední verze software. Upustili od problému a auto předali zákazníkovi neopravené s tím, že nevykazuje žádné chyby.


U nás provedeno:
Vyčtení paměti závad všech jednotek - bez závad
Skutečné hodnoty všech teplotních snímačů - motoru, výfuku, sání, klimatizace, převodovky.
Skutečné hodnoty snímačů tlaku klimatizace.
Skutečné hodnoty a zkouška samotného ventilátoru - kontrola elektroinstalace
Ovládání ventilátoru bezchybný průběh - ve skutečných hodnotách požadavek 45% (dodnes nevím od čeho, ale diagnostika takto uvádí) tzn.že ventilátor se neustále točil a ochlazoval motor prostřednictvím chladící směsi.
Zajimavé požadavek od řídící jednotky motoru 0%
Simulace zvýšené teploty a tlaku klimatizace - požadavek od řídící jednotky až na 100%.
Bez simulace stále 45% dá se říci bezprostředně po startu.
Odpojuji ventilátor a očekávám která jednotka si na tuto skutečnost bude stěžovat.


ŽÁDNÁ JEDNOTKA SI NA NIC NESTĚŽUJE


Pojal jsem podezření na nějaký tuning.
Volám majiteli a ten volá původnímu majiteli - dále telefonát k dealerovi.
Dle sdělení původního majitele bylo vozidlo zakoupeno od dealera MB (nechce se mi ho uvádět) a jako bonus bylo vozidlo "chipnuté" ale není o tom nikde žádný záznam. Bonus ke koupi vozidla :)
Motor ve volnoběhu
Odpojuji teplotní snímače - systém je stále bez závad
Odojuji i váhy vzduchu - systém stále bez závad
Jednotka motoru EDC17CP57 ven, dělám si zálohu software a odesílám ke konzultaci člověku zabývajícímu se tuningem.
Tento mi odepisuje:
one idiot have disable all dtc in file also have made stupid tuning.
zasílá mi tentýž soubor kde povolil cody DTC
write this file and check dtc , chk updated in file
it looks like B&C tune with DTC patch..
Dále něco ve smyslu, že auto s povolenými DTC cody bude padat do nouzového režimu.


Při načtení paměti závad vidím mnoho uložených závad, které se již zobrazují všechny na teplotních snímačích. Nevím jak dlouho jsou zapsané v jednotce.
Mažu paměť závad - po dalším startu ventilátor neběží.
Zkušební jízda a ventilátor se jeví v pořádku - motor bez závad.
Sděluji toto kolegovi na tuning - odpověď.
you need to drive 4 or 5 gear full throttle
or over 160 - 200 kmh
it will goes limp mode 100% that why that tuner disabled all dtc
Jasně - pod rouškou noci, se přesvědčuji o tom že má pravdu - k mému překvapení se jako první ozve teplotní snímač turbodmýchadla, auto jede v nouzovém režimu - ventilátor se opět točí. Nestačí vypnout a zapnout klíč - závadu musím smazat diagnostikou. Více nic netrápím je to dnes hra o papíry-je rozhodnuto. Musím nahrát originální software.
Po nahrátí originálního software a zkušební jízdě je vozidlo bez závad. Ventilátor pracuje bezchybně.

ZÁVĚR

VOZIDLO JSEM OPRAVIL

Vozidlo jsem opravil - přehrátím softwáre řídící jednotky, zaučením a normováním všech komponentů motoru.

Další nové ponaučení - před opravou vždy prověřit- zda- li podezřelé componety dokáže zobrazit pamět závad. Zakazování chybových codu (DTC) se začíná objevovat jako nový standard u prodejců vozidel i auto mechaniků.





Závěr

VOZIDLO JSEM OPRAVIL
Vozidlo jsem opravil ­ přehrátím softwáre řídící jednotky, zaučením a normováním všech komponentů motoru.

Další nové ponaučení ­ před opravou vždy prověřit­ zda­ li podezřelé componety dokáže zobrazit pamět závad. Zakazování chybových codu (DTC) se začíná objevovat jako nový standard u prodejců vozidel i auto mechaniků.